lauantaina, elokuuta 26, 2006

Tornio revisited

Olen Torniossa pitkää viikonloppua viettämässä. Perä-Pohjolassa jatkuu epätodellinen helle, vaikka syyskuu on alle viikon päästä. Perjantaina kyykistelin vattupensaassa kotipellon laidalla, aamupäivän aurinko paistoi rapisevien lehtien lomasta, suurin osa marjoista oli kuivunut oksiin, ne jäljellä olevat maistuivat enemmän vadelmalta kuin mitkään vadelmat tänä kesänä. Raumojoki on melkein kuivunut uimaansa, kiviä myöten olisi päässyt vastarannalle melkein kuivin jaloin.

Melkein epätodelliselta tuntuu myös se, että koko perheeni, äiti, isä ja molemmat siskot ovat yhtä aikaa samassa kaupungissa. Minun perheeni, jolle ärsyynnyn ja ärähtelen suoremmin ja nopeammin kuin keillekään muille, moitin ja komennan ja paasaan miten asiat pitäisi oikeasti tehdä. Minun äitini ja isäni ja siskoni, joiden tekemisissä ja sanomisissa ja olemisen tavassa on olevinaan niin paljon arvosteltavaa ja korjattavaa.

Minun perheeni, jota rakastan solutasolla, lihalla ja verellä, jonka puolesta olisin valmis vaikka väkivallantekoihin. Minun perheeni, jonka naisten kanssa aletaan itkeä aamiaispöydässä, kaikki yhteen ääneen, koska rakkaus ei koskaan häviä.

2 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Hei Hilla,

tiesitkö kaukaisesta kaimastasi?

http://blog.360.yahoo.com/
blog-mBH.pC45cqp0hkWQR7douJU5hjK7
_cAkog--?cq=1

Olen liittynyt hartaisiin lukijoihisi. Kirjoitat niin hienosti.

2:32 ip.  
Blogger Hilla said...

Moi Are, lämpimästi tervetuloa hartaaksi lukijakseni! :)

En tiennyt kaimasta mitään, voi ihme sentään. Kaliforniassa asuu siis iranilaissyntyinen nuorimies, joka pitää Hilla's blogia. Googlesta kävi ilmi, että Hilla (tai Al Hillah) on myös kaupunki Keski-Irakissa. Siellä käytiin joitakin Irakin sodan taisteluita vuonna 2003. Tässä sen näkee, miten maailmanpolitiikka väistämättä kietoutuu omaan arkeen täällä syrjäisellä Suomenniemelläkin... :)

11:28 ap.  

Lähetä kommentti

<< Home